Helma a boty

Jelikož jsem si naivně myslel, že to bude (nejen) na začátku samý pád na hlavu, pořídil jsem si bez většího rozmýšlení přilbu. Ani nevím proč, tak nějak automaticky jsem vybíral mezi těmi typy, které se nosí na brusle. Až později jsem si všiml, že většina jednokolkařů (když už teda na hlavě něco mají) nosí klasické cyklistické, ale třeba jen nechtějí utrácet za kokosku a používají tu, kterou tahají i na kolo:) Po krátkém vybírání jsem se rozhodl pro 661 Dirt Lid za 790Kč.

661 Dirt Lid Chocolade

Líbila se mi a nestála moc. Objednal jsem si jí v e-shopu a před koupí v prodejně jsem měl ještě možnost si jí vyzkoušet, jestli mi bude sedět, což je u tohoto prodejce fajn. S helmou dostanete několik různě silných výstelek, takže pokud nemáte neobvyklý tvar hlavy, měli byste být schopni si jí přizpůsobit obrazu svému. Já byl naštěstí „nucen“ použít ty nejsilnější, takže mě nikde nic netlačí, helma drží jako přibitá a ani po 6h ježdění nemám žádné nepříjemné pocity nějakého tlaku na hlavu. Kvalitu odvětrávání nedokážu posoudit. Osobně nemám žádný problém a to při posledních jízdách bylo skoro 30 stupňů a já jel převážně na slunci, ale jistě v ní díky těm pouhým pár dírám bude větší teplo než v těch jako řešeto děravých cyklistických. To samé platí o váze. Nemám srovnání, a jelikož jsem si nikdy nepomyslel, že je to nějaké těžké, tak bude váha asi v normě. Jediné, s čím mám problém je, že při jejím nasazení mám za ušima asi tak 2-3cm místa a když si nasadím sluneční brýle, tak helma tlačí na jejich nožičky, což způsobuje jejich „deformaci“ a ty pak nesedí, jak mají. Provizorně jsem to vyřešil tak, že nemám helmu úplně nadoraz (jde jen o kousek, takže to není nic proti ničemu) a asi si koupím nějaké brýle za pár šupů, u kterých konce nožiček zkrátím a bude. Ale to by se mi ještě muselo chtít někam jít a nějaké vybrat:) Helma je to ale dobrá a pro obyčejné ježdění na čemkoli myslím naprosto dostačující. Za ten rok jsem na ní ještě neudělal ani škrábanec, což mě ale nijak nemotivuje jezdit bez ní, protože už vidím, jak by to zrovna ten den dopadlo. Už jsem jí teda párkrát neměl (to když jsem chtěl mít nasazené sluneční brýle a ještě jsem nevěděl, že to jde i s helmou), ale to bylo ještě v době, kdy jsem jezdil převážně po rovince a nic moc nehrozilo. A stejně jsem se bez ní cítil takový nejistý – už jsem holt starší pán a začínám se bát zranění:)

Výstelky v helmě

Speciální boty pro jednokolkaře se pravděpodobně nedělají (no něco asi existovat bude, ale jelikož jednokolka není v tomto ohledu v ničem specifická, musel by být člověk hodně velký nadšenec, aby si takové údajné boty, zcela jistě se zvláštní přirážkou za jejich unikátnost, koupil), takže jsem první tréninky absolvoval ve svých 10 let starých, rozpadajících se pumách. Pak jsem si řekl, že by možná nebylo od věci pořídit si nějaké alespoň trochu zpevněné boty, které by mi ochránily chodidlo při nejrůznějších pádech. Protože jsem především v začátcích očekával jejich značné opotřebení, nechtělo se mi utrácet na něco lepšího a zamířil jsem ho Holešovické tržnice, kde jsem si koupil tuším za tři stovky tyhle krasavce:)

Boty z tržnice

Byly takové tužší, takže jsem očekával dobrou ochranu. No jak to dopadlo jsem popisoval hned v prvním článku:) Ale to nebyla chyba bot, ta postranní kost by mi rupla i kdyby byly ze železa, jen bych si ji nezlomil o asfalt ale o stranu boty. Botky se mnou nakonec absolvovaly každovíkendové ježdění po celé zimní období a na střídačku je nosím s těmi dalšími i teď. Odraná je na některých místech akorát podrážka od pinů šlapek a na pravé botě mám odstávající lem, protože když naskočím špatně na jednokolku, tak při prvních šlápnutích, než si nohu na pedálu srovnám, hranou boty zavadím o kliku.

O dalších botech jsem začal uvažovat z toho důvodu, že tyhle jsou nízké a občas se mi stávalo, že jsem se při jízdě/pádu nepříjemně praštil, zřejmě o kliku, do kotníku. A jelikož se to stávalo neustále na tom samém místě, které se z toho důvodu nechtělo hojit (a stále víc to bolelo), řekl jsem si, že si musím sehnat nějaké vyšší boty nad kotník. Náhodou jsem pak zabrousil do Deichmannu, kde jsem si za 599Kč pořídil tento páreček.

Memphis One

Na ježdění jsou to boty fakt pěkné a navíc mi ten oranžový proužek ladí s oranžovými pruhy na sedle:) Co je ale hlavní, ta zvýšená část mi dobře chrání kotníky a navíc je taková extra vycpaná, takže se cítím jako v bavlnce. Doufám, že mi dlouho vydrží…

2 komentáře:

michal řekl(a)...

Helma asi dobrá, ale ty boty... Nevím. Já osobně mám vybavení na kolo ze Sportli a fakt jsem na něm nešetřil. Ne že bych do něj nacpal desetitisíce, ale prostě zdraví má člověk jenom jedno. Helmu mám asi za trojku, teď si nevybavím značku. Ale je to fakt profi záležitost. Člověk to pozná už na omak. :)

flycross řekl(a)...

Helmu pouzivam dodnes a stale ok (nikdy jsem sebou neprastil o zem tak, ze by mi zachranila lebku, ale kuzi na cele ano, kdyz jsem prehledl nejaky vycnelek stromu). Ty zvysene tenisky jsem si nakonec koupil dvoje (ruzne barevne kombinace) - jeden par loni doslouzil, ten druhy nosim dodnes a spokojenost. Nove boty budou snad neco podobneho.