Rukavice

Když jsem začínal jezdit (ať už na jaře či po zranění na podzim 2010), bylo příjemně chladno a tak jsem mohl používat svoje staré zimní rukavice. Byly už v rozkladu, ale na ty první tréninky, kdy jsem neustále padal, byly perfektní, protože měly opravdu silnou vycpávku. Po jejich vyhození následovaly další, tentokráte staré/nové zimní rukavice. Měl jsem je ve skříni už dlouhá léta, protože mi je někdo aktivně koupil a mně byly nepříjemné jejich krátké prsty. Vypadaly ale docela pěkně a byla by škoda je zkusit nevyužít, takže jsem je vytáhl a nakonec v nich v naprosté spokojenosti odjezdil celou zimu. Teď čekají ve skříni na svou další šanci.

No name rukavice na zimní období

Když se začalo oteplovat, začal jsem se rozhlížet po nějakých na léto. Jako provizorní jsem měl připravené svoje staré dobré cyklistické, ale nechtěl jsem si je zbytečně zničit, takže nějaké jen pro jednokolku byly nutností. Ačkoli jsem věděl, že v celoprsťácích mi bude v létě asi dost teplo, stejně jsem chtěl je, protože ta ochrana prstů před odřením mi za to pocení stojí. Ani jsem nějak moc nevybíral a spolu s chrániči stejné značky objednal za 990Kč i rukavice. Jednak nebyly dražší, než většina cyklistických rukavic tohoto typu a měly navíc ochranu zápěstí.

KH Gloves

Dojmy z nich jsou značně rozporuplné. Rukavice jsou z příjemného materiálu, který je na horní straně elastický (až na rozměrnou část kolem palce, kde je taková příjemně měkká látka, která slouží jako skvělý pomocník, když vám teče z nosu:) ) a pěkně kopíruje tvar ruky.

Už je ruka v rukavici

Ihned po nasazení jsem si však všiml, že ačkoli velikost L po všech stránkách odpovídá mojí ruce (včetně palce), zbylé prsty jsou mi krátké. To mě dost naštvalo, protože mi tahle věc poměrně vadí. Jelikož jsem se ale nechtěl babrat s výměnou za XL (což by možná nebylo řešení, protože by mi sice seděla délka prstů, ale celé rukavice by mohly být dělané na mohutnější ruku a to by snad bylo ještě horší), řekl jsem si, že tomu dám šanci. To se ukázalo jako dobré rozhodnutí, protože už po první jízdě jsem to přestal vnímat. Že je něco v nepořádku s rukavicemi a ne s mými prsty značí jednak podobné stížnosti dalších lidí na fóru a také to, že sám jejich tvůrce přiznal, že o tom ví a nový typ těchto rukavic má prodloužené prsty.

Rozmotaná ochrana zápěstí

Ochranný „pásek“ kolem zápěstí nijak neomezuje a dovoluje ohnout ruku „k sobě“, takže chytání jednokolky neovlivňuje a naopak zamezuje při pádu ohnout ruku na druhou stranu. Samozřejmě to není z oceli, takže když hodně zaberete, zápěstí ohnete, ale při běžném pádu to zpevnění uvítáte. Na dlaních jsou vyměnitelné gelové podložky, které se mi na začátku zdály jako zbytečně otravný element, ale teď si je nemohu vynachválit. Jednak díky nim přední úchyt sedla tolik „neřeže“ do dlaně, a když se občas rozplácnu pěkně naplocho dlaněmi na zem, tak není náraz vůbec tvrdý.

Co mě ale vůbec nepotěšilo, je jejich odolnost. Dvakrát jsem s nimi spadnul (jednou hladký asfalt, podruhé hlína, žádné velké pády), a hned se takhle roztrhly (a to tam ještě není vidět malá díra ve švu mezi palcem a ukazováčkem).

Trhlina v nových rukavicích

Jelikož se zrovna na fóru Kris Holm chlubil novým modelem, tak jsem se ho zeptal, co na to říká a on to zdůvodnil právě těmi krátkými prsty, které prý způsobují nadměrný tlak na švy a nové rukavice by tohle měly řešit. Já jsem díru zašil a zatím to drží, ale v tomhle mě zklamaly, čekal jsem větší odolnost. A že nevydrží moc, jsem se dočetl i od ostatních lidí. Já naštěstí nejezdím tak, že bych neustále ryl rukama v zemi, takže mi snad nějaký ten rok vydrží, ale po rukavicích do náročnějších podmínek bych se raději poohlédl někde jinde.

Víceméně náhodou jsem si teď ještě koupil na opravdu horké dny tyto cyklistické rukavice.

Nakamura Calypso

Vypadají pěkně, perfektně mi padnou, mají také nějaké vycpávky na dlani a cena 179Kč mi přišla dobrá. Díky menší ochraně je ale budu nosit jen v opravdu teplém počasí, protože pokud nejsou třicítky, tak se v těch KH rukavicích dá opravdu bez problémů fungovat, což je fajn.

1 komentář:

wacklodge řekl(a)...

Ty teda jsou :-D Moje vypadaly docela dost podobně, ale už jsem si naštěstí nové rukavice pořídila, takže od té doby zase v posilce nevypadám jak nějaký bezdoma :-D