ABS Safe Protect

Již dlouhá léta se mi na disku válejí stovky nepřečtených knížek v elektronické podobě. Abych se k nim konečně dostal a nemusel v mnoha případech tahat z knihovny jejich papírové podoby -  těžké/velké a do metra, kde si při cestě do práce rád čtu, naprosto nevhodné knihy, řekl jsem si k narozeninám o čtečku. Nechtělo se mi sáhodlouze probírat různými noname produkty a hledat nějaký povedený, a bez delšího promýšlení jsem vybral již v minulosti sledovaný a obecně velmi dobře hodnocený Amazon Kindle. Zvolil jsem model 5, protože jsem chtěl postranní mechanická tlačítka na obracení stránek a podsvícení nepotřebuji/nechci (když koukám ve tmě do čehokoli svítícího, tak mě bolí oči, takže bych to stejně nevyužil).


O samotné čtečce ale psát nebudu. Jednak je to výběhový model a především recenzí už bylo napsáno… Dodám pouze, že je to moje první čtečka a má očekávání byla splněna. Zato ochranných pouzder je k mání velké množství a článků málo. Já to se svým jedním kouskem rozhodně nevytrhnu, ale třeba se těch pár vět a obrázků bude někomu hodit. Nevybíral jsem příliš dlouho a do oka mi padl model nazvaný ABS Safe Protect (měl by být vhodný i pro Kindle 4), který jsem, spolu s čtečkou, koupil ZDE za 440Kč.







Zvenku jde o, na omak příjemnou, neklouzavou umělou kůži, uvnitř je světlešedý semiš. Barva není zvolena příliš šťastně, po delší době se tam asi objeví fleky od prstů. Z přiložených detailních fotek se může zdát, že je pouzdro takové celé křivé a špatně zpracované. To je však vidět jen při podrobnějším zkoumání, ale hlavně to při používání ničemu nevadí a vložením čtečky se to napraví. Ta tam totiž sedne jako ulitá. Vkládání je velice snadné, prostě ji tam zacvaknete. O to více budete překvapeni, až ji z pouzdra budete chtít dostat. Prostě to nejde! OK, jde, podařilo se mi to, ale bál jsem se, že ji snad zlomím, protože je v těch rohových drážkách tak dobře usazená, že je to fyzicky i psychicky dosti náročný úkon. Ten tvrzený plast je značně nepoddajný a brání se spolupráci všemi svými fyzikálními vlastnostmi. Pokud máte z nějakého důvodu potřebu mít čtečku často mimo pouzdro, nákup tohoto modelu rozhodně nedoporučuji. Po zacvaknutí postranního „háčku“ odklápěcí strana ke čtečce pěkně přilne, nikde se nic neprohýbá a v ruce to celé působí příjemně masivně a bytelně. Jen mám trochu obavu, aby ten háček, který se zachytí právě o ta postranní tlačítka, je časem nějak „nevyžvejkal“, protože se přes ně dere trochu nevybíravě. Při otevírání ho pak musíte nehtem trochu podebrat a povytáhnout, abyste horní stranu mohli odklopit. Ale zase to znamená, že se vám obal jen tak sám od sebe neotevře. K háčku bych měl ještě jednu výtku. Když tu horní stranu otočíte o 360 stupňů a připlácnete ji k zadní stěně čtečky, bude se vám dozadu trčící háček (který je též tvrdý jako skála) poněkud zařezávat do prstů. Nemá vyloženě ostrou hranu, ale někomu by to mohlo vadit. Já si na to rychle zvyknul a už to neřeším.





Víc nemám, co bych k tomuto prostému produktu dodal. Jeho ochranné vlastnosti jsem dosud neměl možnost otestovat a jak se znám, ani mít tuto příležitost nebudu – mám na mysli především při pádu na zem. Koupil jsem ho především jako ochranu displeje před poškrábáním a zákeřnými útoky hmotnějších věcí, když mám např. v batohu nákup atd., které by mohly čtečku nějakým způsobem poškodit.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, můžu se zeptat jestli stále používáš toto pouzdro a jestli zavírací "háček" po té době "neožvejkal" tlačítka po straně Kindlu?

flycross řekl(a)...

Zdar, pouzivam, a po tom temer roce a pul jsou tlacitka na ctecce jako nova, stejne jako pouzdro, takze hodnotim za 1:)